Wachttijden

Op deze pagina

Heeft u een doorverwijzing gekregen voor onze polikliniek, het Slaap-Waakcentrum of de woonzorg? Dan wilt u vast weten wanneer u aan de beurt bent. Daarom geven we u alvast een inschatting van de wachttijd. We doen natuurlijk ons best om u zo snel mogelijk te helpen.

Wachttijden op dit moment

Polikliniek epilepsie Weken
   
Almelo 9
Almere (kinderen) 6
Almere (volwassenen) 5
Amsterdam 6
Arnhem 9
Cruquius 18
Groningen 11
Heemstede 2
Leeuwarden 16
LUMC 5
Rotterdam - Den Haag 7
Utrecht 6
Zwolle Kinderen 5
Zwolle Volwassenen 4

 

Polikliniek epilepsie kinderen Weken
   
Almelo 22
Arnhem 16
Groningen 13
Heemstede 2
Rotterdam - Den Haag 5
Utrecht 4

 

Slaap-Waakcentrum Weken
   
Slaapcentrum Groningen 17
Slaapcentrum Heemstede 8
Slaapcentrum VG Groningen 20
Slaapcentrum VG Zwolle 27
Slaapcentrum Zwolle 9

 

Woonzorg Overige Zorg  
Geen wachtlijst. U krijgt van ons een voorstel. Dagbesteding In overleg
  Behandelingen Verschilt per persoon

Wachttijden polikliniek

Maakt u een afspraak voor de polikliniek? Dan krijgt u een intake bij een medisch specialist betreft epilepsie of een medisch specialist betreft slaap. De wachttijd is het verwachte aantal weken tot de intake.

Wachttijd verkorten

Vindt u dat u te lang moet wachten voor uw afspraak? Dan kunt u twee dingen doen:

  1. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Misschien kunt u naar onze centrale polikliniek in Heemstede of Zwolle komen.
  2. Vraag uw zorgverzekeraar om wachttijdbemiddeling. Zij kunnen u mogelijk helpen om eerder aan de beurt te komen.

Heeft u vragen over de wachttijd voor uw polikliniek? Neem gerust contact met hen op. De contactgegevens vindt u bij contact en route.

In het kort

  • De wachttijden worden elke maand vernieuwd.
  • Moet u lang wachten? Dan kunt u naar de kliniek in Heemstede of Zwolle komen.
  • Heeft u woonzorg nodig? Dan ontvangt u een persoonlijk voorstel.

Wachttijd woonzorg

Op dit moment is er geen wachttijd voor de woonzorg. Als u zich aanmeldt voor een woning, gaan wij met u in gesprek over welke zorg u nodig heeft. Afhankelijk van uw behoefte en de beschikbare woningen, stellen we samen een datum vast.

Hoe wordt een plaatsing bepaald?

Na uw aanmelding kijken wij of we een passend aanbod voor u hebben. We kijken hierbij naar de beschikbare plaatsen en naar de huidige bewoners. Het is namelijk belangrijk dat u zich straks thuis voelt en de juiste zorg kunt krijgen. Als een geschikte plaats niet beschikbaar is, zoeken we samen naar een oplossing.

Wat gebeurt er bij spoed?

Wilt u op korte termijn geholpen worden maar zijn er geen plaatsen vrij? Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Bijvoorbeeld:

  1. Een tijdelijke plaatsing totdat de gewenste woning beschikbaar is.
  2. Extra zorg om de wachttijd te overbruggen. Denk bijvoorbeeld aan logeerzorg.
  3. Natuurlijk mag u ook wachten totdat de gewenste plaats vrij is.

Afspraken met het zorgkantoor

Voordat u bij ons komt wonen, bespreken we uw situatie met het zorgkantoor. Tijdens het gesprek maken we afspraken over de zorg. SEIN is de dossier-houder. Dat betekent dat wij verantwoordelijk worden voor uw plaatsing. Als we zelf geen plaats hebben, zorgen we voor een andere mogelijkheid.

Wachten op dagbesteding

Op dit moment hoeft u niet te wachten op dagbesteding. Als u zich aanmeldt, doen wij u een aanbod. Dan hoort u meteen wanneer de dagbesteding plaatsvindt. Zijn er op dit moment geen activiteiten die bij u passen? Dan zoeken we samen naar een andere mogelijkheid.

Wachten op een behandeling

Elke behandeling sluit aan bij uw persoonlijke situatie. Daarom kunnen we alleen algemene informatie over wachttijden geven. Natuurlijk kunt u ons altijd bellen om een inschatting te krijgen.

Aanmelden voor wonen bij SEIN

Aanmelden kan via e-mail of per post. Om bij ons te wonen heeft u een Wlz (Wet langdurige zorg)-indicatie nodig. Heeft u vragen over de aanmelding? Neem contact op met onze afdeling zorgbemiddeling.

023 – 558 8141

zorgbemiddeling@sein.nl