Naast de BeVer zijn ook de OR en de cliëntenraad vanaf het begin betrokken bij de klankbordgroep digitale strategie. De klankbordgroep functioneert als een werkgroep waarin wij verschillende aspecten van de digitale strategie onder professionele begeleiding (van Be Bright) bespreken. Er is een diversiteit aan deelnemers, afkomstig uit allerlei geledingen van SEIN. Dit draagt bij aan het bekijken van de strategie vanuit diverse invalshoeken.
De digitale strategie kan medewerkers veel voordelen bieden, zoals het ontlasten van hun takenpakket door ondersteuning van technologie, bijv. apparaten en kunstmatige intelligentie (AI). Hierdoor blijft het leukere en menselijkere aspect van het werk behouden. Door het verminderen van administratieve lasten, kunnen medewerkers meer tijd en aandacht besteden aan bewoners en patiënten. Tegelijkertijd kijken wij kritisch en zorgvuldig naar wat de veranderingen per functie betekenen en hoe deze de inhoud van het werk beïnvloeden.
Tijdens de bijeenkomsten binnen de klankbordgroep werd nog duidelijker hoe belangrijk het is dat SEIN hierin stappen zet. Andere zorgorganisaties zijn in sommige gevallen al verder in dit proces. Als expertisecentrum moeten wij een inhaalslag maken om onze positie te behouden en te versterken. Bovendien is dit essentieel om SEIN aantrekkelijk te houden als werkgever, zeker in een tijd waarin goede arbeidsomstandigheden en innovatieve oplossingen steeds belangrijker worden,
Wij inventariseren mogelijkheden voor digitale dagbesteding. De focus ligt op het identificeren van geschikte digitale platforms, activiteiten en cursussen die passen binnen de visie van SEIN en de behoeften van de bewoners.