Nieuws

Verbetermeter toont een mooie NPS score en rapportcijfer van een ruime 8!

vrijdag, 6 september 2019

Sinds een aantal maanden gebruiken wij op een aantal afdelingen de Verbetermeter. Deze digitale enquête heeft vragen toegespitst op de afdeling die de patiënt net bezocht heeft. En waarbij de patiënt zijn ervaringen kan delen. Eén van de vragen is is “Zou u SEIN aanbevelen bij mensen met epilepsie en/of slaapwaakproblemen?”. De score die hieruit komt, is de zogenoemde Net Promotor Score (NPS).

NPS geeft klantloyaliteit aan 

De NPS bestaat al ruim 15 jaar en is een kengetal dat laat zien hoe SEIN presteert op het gebied van klanttevredenheid en klantloyaliteit. De NPS meet in hoeverre onze cliënt/patiënt SEIN zal aanbevelen. De achterliggende gedachte is dat mensen je alleen aanbevelen als ze echt tevreden zijn. Met een NPS van 47,6 heeft SEIN een mooie score naast het rapportcijfer van een ruime 8!

Verbeterideeën en acties

Er is al een aantal verbeterideeën opgehaald en de daaropvolgende acties waar SEIN mee bezig is, zijn te lezen op www.sein.nl/verbetermeter.