Nieuws

Kwaliteit van woonzorg en dagbesteding bij SEIN

donderdag, 9 maart 2017

Jaarlijks worden gegevens over de kwaliteit bij SEIN opgenomen in het Jaarverslag.

Daarnaast wordt iedere drie jaar onderzoek gedaan naar de kwaliteit van bestaan van de cliënten van SEIN. Met een landelijk goedgekeurde vragenlijst worden de ervaringen van de cliënten, hun vertegenwoordigers en de medewerkers gemeten .Dit onderzoek is in 2016 gehouden en de resultaten zijn bekend.
De cliënten geven SEIN een 2,7, op een schaal van 1 tot 3.
De vertegenwoordigers hebben SEIN gewaardeerd met een 7,5, op een schaal van 1 tot 10.
Ook op een schaal van 1 tot 10 hebben medewerkers SEIN een 6,9 toegekend. Goede cijfers, maar ook nog ruimte voor verbetering!

SEIN scoort goed op: snel antwoord op een vraag, het informeren van vertegenwoordigers bij bijzonderheden en over het ondersteuningsplan, gezellig ingerichte woning, hulp van begeleiders bij een vraag en het respecteren van de privacy van cliënten.

Ruimte voor verbetering is er bij: kwaliteit van de maaltijden, het aanbod sport en spel en mogelijkheden voor activiteiten buiten het woonterrein, de sfeer onder bewoners en hoeveel tijd begeleiders hebben voor de cliënt.

Lees voor meer informatie het uitgebreide document: 
Toelichting resultaten kwaliteitskader 2016